Uplynulý víkend 29.4. – 3.5. 2009
Publikováno Kvě.05, 2009, kategorie Aktuality
- středa – extraliga Pardubice 5 bodů, noční přejezd do Toruně
- čtvrtek – trénink v Toruni
- pátek – přejezd do Daugavpils
- sobota – závod SWC 7 bodů, návrat do Toruně
- neděle – extraliga Toruň 0 bodů – zerko…
Co dodat? Není forma nejsou výsledky, jako by není důvod a přesto se nějak nedaří, těžko říci proč?
- Foto Daugavpils – http://foto.sportowefakty.pl/index.php?k=2&p=7&g=2765 závody na silně rozbité dráze na hranici regulernosti. Mnoho pádů, žádný úraz. Díky za podporu zaslouží neúnavný cestovatelský kroužek HBC fans.
- Foto Toruň – http://www.speedway.torun.pl/galeria117.php perfektní až dokonalé. Prostředí, dráha, zázemí jezdců, dokonalá organizace. Závody jako řemen, pravá řezanka. Bez prasáren, krásná čistá střelba. Na tomhle stadióně má jezdec vše co potřebuje. Perfektní podmínky, však vyžadují perfektní výsledky.
Byl jsem svědkem i čtvrtečního tréninku. Pan Zabik v půl4té sednul do traktoru a připravil dráhu. Ve 4hodiny začala trénovat kompletní extraligová sestava + místní junioři. Je jich tam několik na Matějovo úrovni. Dráhu mají k dispozici kdy si vzpomenou – dráha a lidi okolo jsou tam přeci pro ně…. „Kolik chcete gum,“ ptá se týpek. Laďa vyjeveně zírá “ jako na co?“ „Na trénink“ vrací mu vyjevený výraz místní mechanik. V půl 7mé bylo hotovo. Každý na dráze 8 – 10x. Trenér si dráhu smykoval, startoval i zašel do depa promluvit s jezdci. Vše volným krokem a s úsměvem, paráda.
Ti kluci mají všechno a u nosu, nikam se nemusí kodrcat za výdělkem. Všechno je tak nějak automaticky. Ví proč, pro koho a za koho závodí. Každý jim vychází vstříc, žádné překážky.
Tak si říkám, zda je vůbec možné tomuhle v našich českých podmínkách konkurovat. Připočtu li k tomu, že neexistuje jediný Čech co by byl v Polsku dobře zapsaný a mohl k sobě vytáhnout českého juniora, tak jako to dělají Australané či Angličani, nevidím to s českým vstupem do polské extratřídy = světové elity, nijak růžově.
Pro nezasvěcené časový průběh uplynulého víkendu
Středa –
14.00 – odjezd Praha-Pardubice
18.00 – závod
23.00 – odjezd Toruň
čtvrtek –
8.00 – příjezd Toruň(750Km)hotel – sprcha – snídaně
9.00 – odjezd stadion
10.00 – příprava moto + úprava přidělené dílny
16.00 – trénink
19.00 – příprava moto na Daugavpils
Pátek –
1.00 – hotovo uklizeno, na hotel a spát(jdu spát po 43. hodinách)
7.00 – budíček snídaně koupačka
8. 00 – odjezd stadion, naložit
9.00 – odjezd Daugavpils
21.00 – (22.00 místního) příjezd(850Km) – sprcha – večeře
22.00 – (23.00 místního spát)
Sobota –
7.00 – budíček – sprcha – snídaně
8.00 – stadion
9.00 – přejímka na trénink
10.00 – 12.00 trénink
14.00 – přejímka na závod
18.00 – závod
22.00 – odjezd Toruň
Neděle-
7.00 – příjezd Toruň – hotel – sprcha – snídaně
8.00 – příprava moto na extraligu
16.00 – moto do boxu
18.00 – závody
22.00 – odjezd Praha
Pondělí –
7.00 – příjezd Praha
Odjeto ve 3. lidech s tím, že se team snaží jezdci poskytnout co největší oddech a pohodlí. V neděli v Toruni na nás čekal Marťas s Kaldou, aby pomohli s přípravou motorek.
Plochodrážní „člověk“ si řekne proč to tu popisuji. Je to určené laické veřejnosti, aby si lidé udělali obrázek o závodní romantice. Jedná se o rutinu silnic – dálnic(netýká se Polska) – benzinek – hotelů – baget – bufetů – rozebírání a skládání motorek. Člověk tráví desítky hodin a tisíce kilometrů ve 2 – 3 m3, ve 2-3lidech.
Povyražení znamená potkat na Litevské okresce Aďovo dodávku s Kompržem za volantem a Pupka jak haleká z bočního okénka. Nebo, když se objeví HBC fans v daugavpilském depu.
Jinak si člověk krade okamžiky k odpočinku. Třeba v depu mezi tréninkem a závodem na skládací židličce se sluchátky na uších a kšiltem v očích, když okolo v boxech vrčí motory i tak se dá klimbnout..